І. Дайте визначення правових термінів. Наведіть приклади їхнього застосування у правовому контексті (загалом – 20 балів):
Визначення (3 б.)
|
Приклад (2 б.)
|
Право
| |
Джерела права
| |
Норма права
| |
Конституція
|
ІІ. Порівняйте поняття «правоздатність» – «дієздатність». (12 балів)
ІІІ. Складіть схему «Організація державної влади в Україні». (11 балів)
ІV. Охарактеризуйте підстави і види юридичної відповідальності. (12 балів)
V. Уявіть, що вам доручили створити на шкільному сайті розділ «Україна – суспільство правової культури». Визначте, які рубрики потрібно створити у даному розділі сайту, а також його змістове наповнення (перелік основних статтей, фото та відеоматеріалів, тощо). Ваш вибір обґрунтуйте (10 балів)
VІ. Юридична задача (10 балів):
На нічній вулиці автомобіль громадянина Петренка був зупинений невідомим. Незнайомець попросив відвезти його разом із товаришем у лікарню. Петренко категорично відмовився. Тоді невідомий застосував силу до Петренка та викинув його із автомобіля, а сам сів за кермо автівки, попередньо завантаживши на заднє сидіння свого ледь притомного товариша. За якусь мить автомобіль зник із поля зору Петренка. Здійсніть правовий аналіз ситуації.
ЗА ПРАВИЛЬНЕ Й ПОВНЕ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ – 75 БАЛІВ
ІI етап Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства 10 клас
І. Дайте визначення правових термінів. Наведіть приклади їхнього застосування у правовому контексті (загалом – 20 балів):
Визначення (3 б.)
|
Приклад (2 б.)
|
Юридична відповідальність
| |
Альтернативна (невійськова) служба
| |
Кодифікація
| |
Омбудсман
|
ІІ. Порівняйте поняття «прямі вибори» – «непрямі вибори». (12 балів)
ІІІ. Побудуйте схему «Законодавчий процес в Україні». (11 балів)
V. Оцініть роль і значення Конституції України для життя суспільства
(10 балів)
VІ. Розв’яжіть юридичну задачу (10 балів):
Уродженець Тернополя Микола багато років працював за кордоном та заробив чимало грошей. В Україні він мав дружину, сина, а також доньок Анну та Марію. Повернувшись в Україну наприкінці 2017 року Микола склав заповіт, за яким щойно куплений ним новий будинок заповів синові, автівку – улюбленому зятеві Василеві, одруженому з Анною, а земельну ділянку – неодруженій доньці Марії, що проживала разом із батьками на їхній старій квартирі. Несподівано для Миколи 8 березня 2018 року Анна та Василь розлучилися. 1 вересня 2018 року Микола склав новий заповіт, за яким земельну ділянку заповів Анні. 5 вересня, будучи у нетверезому стані, Анна скоїла умисне вбивство свого батька, що було встановлено вироком суду, який вступив у законну силу. Як же має бути розподілено спадщину? Дайте правову оцінку ситуації.
ЗА ПРАВИЛЬНЕ Й ПОВНЕ ВИКОНАННЯ УСІХ ЗАВДАНЬ – 75 БАЛІВ
Завдання I
етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства
2017/2018 н.р.
10 клас
Завдання 1.
(максимум балів – 6 )
1.
Яке з визначень відображає юридичний зміст поняття «ПРАВО»:
А) це
обгрунтована, виправдана можливість поведінки в суспільстві;
Б) це сукупність
норм, які прийняті більшістю суспільства як
загальнообов’язкові та порушення яких тягне за собою громадський осуд;
В) система встановлених державою загальнообов’язкових, формально визначених норм, що регулюють
суспільні відносини.
2. У
наведеній ситуації юридичним фактом є:
А) учень проспав ;
Б) він дуже
поспішав до школи, тому перейшов вулицю на червоне світло;
В) його зупинив
міліціонер і зробив попередження.
3.
Три підлітка – 14, 15 і 16 років увечері зупинили перехожого і відібрали в
нього гаманець. У цьому випадку настає відповідальність:
А) цивільна; б) адміністративна; в) кримінальна; г)
дисциплінарна.
4. Конституцію України було прийнято:
А) 16 липня 1990 р.; б) 24 серпня 1991 р.; в) 28 червня
1996 р.
5. Яка із запропонованих характеристик України
не відповідає чинній Конституції нашої держави:
А) суверенна; б) соціальна; в) демократична; г) складна;
д) правова.
6.
Громадянка А. заповіла своє майно дітям. Ця ситуація регулюється нормами права:
А) цивільного; б) кримінального; в) адміністративного; г)
сімейного.
Завдання 2.
(максимум балів – 6 )
1.
Установіть відповідність між галузями права і юридичними нормами, що
врегульовують відносини між:
А) роботодавцем і працівником;
Б) продавцем і покупцем;
В) інспектором ДАЇ і правопорушником;
1- адміністративне, 2 - цивільне; 3 – трудове, 4 – сімейне,
А___; Б____; В____ .
2.
Установіть послідовність етапів прийняття закону:
А) законодавча ініціатива;
Б) підписання закону Президентом України;
Г) обговорення законопроекту на пленарному засіданні Верховної Ради
України.
Завдання 3.
(максимум балів – 10)
Закінчіть наведені речення:
1. Галузь права - це ...
2. Норма права – це ...
Завдання 4.
Схематично відтворіть існуючі гілки влади в Україні (максимум
балів – 3)
Завдання 5.
Напишіть твір з 8 – 10 речень на
одну з тем: (максимум
балів – 10)
Тема 1. У чому важливість вивчення права для людини?
Тема 2. Навіщо нам потрібні закони?
Критерії оцінювання:
-
застосування понять вивченої теми;
-
наведено приклади, що пояснюють сенс понять;
-
дана відповідь на питання, якому присвячено твір;
-
логічна послідовність викладу матеріалу.
Комментариев нет:
Отправить комментарий