ГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА ДЛЯ ФФ,БХ,ІФ,ІПФ

Тема 1. Ідентичність. 

1. https://www.youtube.com/watch?v=oVWiLjCAl9M

2.https://naurok.com.ua/testovi-zavdannya-z-kursu-gromadyanska-osvita-do-rozdilu-i-osobistist-ta-identichnist-58586.html



3.Тестування https://onlinetestpad.com/hpc2diufy5nqw




ТЕМИ З ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ:

РОЗДІЛ "СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА".


1. Що таке мас-медіа?


2.Медіа і демократія.


3.Як медіа маніпулюють аудиторіями і провокують конфлікти?


4.Твоя цифрова ідентичність.

ДОДАТКОВІ МАТЕРІАЛИ:



2.https://www.youtube.com/watch?v=GIn4GXkqKps- дууууже круті ролики з медіа-грамотності! всього по 1,5-2,5 хв!!!

3.https://www.youtube.com/watch?v=KFfFLKLgQh4- класне відео "6 типів контенту...."+

4.https://www.youtube.com/watch?v=OU68h1p5tyI&list=PL_zDp5rG6HqvNr6zBcjRWDVQ68B-UatMB- повний курс ,я дуже рекомендую, ВЗАГАЛІ НЕ НУДНО!!!
НА ПЛАТФОРМІ EDERA ви можете пройти цей курс і отримати сертифікат!


УВАГА!!!

https://verified.ed-era.com/ua - це і є курс, про який я писала вище! класний,корисний для всіх, а особливо для тих, хто мріє бути журналістом!!!



5.https://www.youtube.com/watch?v=8cV3cgZ8M9s-    як протистояти маніпуляціям!!!

6.https://www.youtube.com/watch?v=u_BDZXH6mNQ  - чому ваш мозок вірить фейкам? дууууже цікаво!

7.https://www.youtube.com/watch?v=1BHT2tuae80&t=21s- подумаємо про фейки!

8.https://www.youtube.com/watch?v=zQa0K7XXQoQ  - СТОП ФЕЙК! дуже достойна інформація!!!

9.https://naurok.com.ua/prezentaciya-feyk-chi-ne-feyk-130054.html - презентація: фейк чи не фейк?

Увага !!!

Ці теми ми з вами вивчаємо до 16.04.2020р.

 Це означає, що конспекти, виконані завдання та проходження тестування ми повинні виконати до цієї дати повністю. Перед кожною темою в роздлі я буду вказувати вам, до якого саме числа бажано це зробити.
 Ви завжди можете задати мені свої запитання у наших групах у Вайбері.

Зверніть увагу, синім кольором я запрошую вас до роздумім, пригадування, аналізу.

  Зеленим кольором я запрошую вас записати в конспекті важливе з теми. Рожевим- завдвння, які можна виконати по бажанню. Червоним- те, що дуууууже важливо)))

Отже...

1. Лекційний матеріал №1.
Що таке мас-медіа?

  ПОМІРКУЙТЕ:

Що ви знаєте про засоби масової інформації?
Яку роль у житті сучасної людини відіграє комп’ютер?
Чи можуть засоби інформації впливати на поведінку людини?

Проаналізуйте вчорашній день вашого життя.
 Чи слухали ви радіо, читали газети, дивилися телевізор, чи проводили час у мережі Інтернет?
Чи уявляєте життя без означених джерел?
Яку інформацію ви в них черпали?

Яку роль у суспільстві вони виконують?

ЗАПИШІТЬ ТЕРМІНИ(скорочувати слова і речення- дозволено):


Масова комунікаціяпроцес збору, обробки та поширення соціальної
інформації через спеціальні канали на широку аудиторію.


Медіа (англ. media ― засоби, способи) ― це канали та інструменти; їх використовують, щоб зберігати, передавати й подавати інформацію. Медіа є синонімом до мас-медіа або новинних медіа, але в ширшому використанні вони означають єдине середовище, яке застосовують, щоб передавати будь-які дані з будь-якою метою.

Медіатекст (від лат.mediatextus) — повідомлення, текст будь-якого медійного виду і жанру.

Ключове повідомлення або меседж це найважливіша ідея, яку має винести реципієнт із публікації, блогу, інтерв’ю, репортажу,ток-шоу, фільму, літературного або музичного твору, реклами.


Уявіть, що медіа припинили існування. Назвіть три речі, які з вашого

життя зникнуть, і що натомість з’явиться   (запишіть таблицю в зошит)



З мого життя зникне
У моєму житті з’явиться








2. ЛЕКЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ №2.


Медіа і демократія.


"Якби мені довелося вибирати: мати уряд без газет чи газети без уряду, я б, не замислюючись, вибрав друге. Томас Джефферсон, третій президент США (1801–1809)
Уважно прочитайте наведену цитату. Чому її автор дотримується таких переконань. Яким би був ваш вибір у цій ситуації. Свою відповідь обґнрутуйте.



ПОМІРКУЙТЕ: Що уможливлює свободу слова ?


ЗАПИШІТЬ:

Кожен має право на свободу думки й висловлення власних культурних, політичних та релігійних уподобань, оскільки це фундаментальні права людини. Свобода слова, що включає свободу вираження, є однією із засадничих умов демократичного суспільства. Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати .


Кожному гарантується право на свободу думки і слова,  на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Стаття 34 Конституції України Свобода вираження поглядів визнається правом людини відповідно до статті 19 Загальної декларації прав людини і Міжнародним пактом угод про громадянські та політичні права (МПГПП). Її гарантує також Конституція України. Вільна преса (медіа) є основою демократичного суспільства. Її місія передбачає пошук та поширення новин, інформації, ідей, коментарів та думок, а, найголовніше, свобода слова ― це право вільно висловлювати свої думки. 



Мас-медіа сьогодні ― основний канал передачі та отримання інформації, який здатен істотно впливати на людське життя. У демократичному суспільстві медіа зазвичай називають «четвертою гілкою влади», оскільки вони мають величезний вплив на життя людей. У демократичних країнах, де гарантована свобода слова, медіа впливають на три інші гілки влади: законодавчу, виконавчу та судову. Їхня місія ― відтворювати достовірну реальність задля демократичних цінностей та ідеалів.


Демократія опирається на медіа у таких аспектах:


- наданні відповідної інформації, яка забезпечує громадянину прийняття усвідомленого   рішення; - неправомірних дій та несправедливості;  -захисті громадськості від небезпеки;  -запобігання введення людей в оману; -створенні можливості для обміну думками.

ПОМІРКУЙТЕ НАД ВИСЛОВЛЮВАННЯМ: 


«Медіа сторожовий пес демократії». Як ви розумієте вислів?



Як реалізувати право на доступ до публічної інформації Термін «публічна інформація» є відносно новим для України, на противагу країнам усталених демократій, де він став загальноприйнятим, як і практика вільного доступу суспільства до публічної інформації.

2011 року в Україні був ухвалений Закон «Про доступ до публічної інформації», який за рейтингом авторитетних міжнародних організацій ― тривалий час входив до десятки найкращих у світі законів щодо доступу до інформації. Інформаційні запити є ефективним інструментом отримання суспільно важливої інформації і для журналістів, і всіх громадян. За час дії закону громадянському суспільству вдалось відкрити декларації високопосадовців, інформацію про діяльність державних та комунальних підприємств, дізнатися про те, як розпоряджалися бюджетними коштами і майном.
Громадянська активність Запитувач має право звернутися до органів державної влади, розпорядників інформації із запитом на останню, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини запиту. 
ЯК ПОДАТИ ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ 
Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою), на вибір запитувача. Запит на інформацію має містити: ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також інші дані, наприклад місце проживання; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; підпис і дату, за умови подання запиту в письмовій формі. Які строки надання інформації Відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядник інформації має надати відповідь на інформаційний запит не пізніше п’яти робочих днів від дня отримання запиту. Якщо запит стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48-ми годин від часу отримання запиту. При цьому, клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим. 

ЗА БАЖАННЯМ ВИКОНАЙТЕ ЗАВДАННЯ

Складіть перелік із 5-ти тем для різних колективних інформаційних запитів, які вас цікавлять. 


3.ЛЕКЦІЙНЕ ЗАНЯТТЯ №3

Як медіа маніпулюють аудиторіями і провокують конфлікти?

ПОМІРКУЙТЕ:  Словесне насильство призводить до фізичного насильства.
Марк Томсон, британський письменник .

Мова ненависті — це мова слабаків. Це мова слабкого. Це мова людини, яка істерить, яка невпевнена в собі, людини, яка не може говорити з позиції сили. Людини, яка не може говорити з позиції впевненості. Коли немає впевненості у своїх діях, тоді в тебе виявляється захисна реакція, агресія, й ти намагаєшся переплюнути свого опонента, свого ворога — його ж методами, ти намагаєшся ненавидіти його ще більше, ніж він ненавидить тебе. Сергій Жадан, український письменник

 Ознайомтеся із наведеними висловами. Яким чином, на вашу думку, може проявляти себе ворожнеча у нашому житті? До чого це призводить, і як нам боротися з насиллям й ненавистю?

ЗАПИШІТЬ У ЗОШИТ, ВИДІЛІТЬ НАЙГОЛОВНІШЕ( нагадую: не потрібно списувати весь текст)

Мова ворожнечі» (синонім ― «мова ненависті») ― це зміст того чи іншого повідомлення, що свідомо чи підсвідомо програмує людину на агресію. «Мова ворожнечі» ― це мова нетерпимості, спрямована на несприйняття відмінностей, притаманних для ПРЛ людей. 

Основними ознаками «мови ненависті»: емоційність, дегуманізація (людина зображується як тварина, неприємна істота), поширення негативних стереотипів тощо. 

За даними соціологів, найчастіше об’єктами цькування медіа стають: представники ромської національної меншини; люди африканського походження; люди нетрадиційної сексуальної орієнтації (ЛГБТ);представники єврейської національності.

ПАМ’ЯТКА ГРОМАДЯНИНА
Як виявити мову ненависті та запобігти їй 
Мова ненависті не опирається на факти, а лише на сконструйовані образи. 
 Виявляйте стереотипи та упередження, запобігайте їхньому поширенню. 
 Поважайте права і потреби інших людей незалежно від культури, статі, віку, здібностей тощо.  Цінуйте позитивний внесок інших людей. 
 Жарти не є прийнятним приводом для того, щоб знущатися з людей.
 Використання негативу проти особистості, нації, етнічної чи соціальної групи ― це спроба маніпулювання свідомістю. 
ПРОАНАЛІЗУЙТЕ ПАМЯТКУ ТА ДОПИШІТЬ, ЗА БАЖАННЯМ , СВОЇ ПОЗИЦІЇ.


ТЕМА №4

Твоя цифрова ідентичність.

  ЗРОБІТЬ КОНСПЕКТ ЗА ПРЕЗЕНТАЦІЄЮ:


  «Цифрова ідентичність» ― це добірки інформації, отриманої в результаті онлайн-діяльності особи. До неї належать: імена користувачів і паролі, операції пошуку в Інтернеті, дата народження, соціальне забезпечення та історія покупок тощо. Якщо ця інформація є загальнодоступною, її можуть використовувати інші. 

  Цифрова ідентичність (або ідентичність онлайн) ― це сукупність інформації, дані, які унікально описують особу, організацію або електронне обладнання, що існує в Інтернеті.

Цифрова ідентичність є версією соціальної ідентичності людини. Це також може називатися ідентифікацією в Інтернеті. Ви залишаєте «цифровий слід» як усвідомлено (статуси, коментарі), так і автоматично (пошук інформації в браузері, IP-адреса, вибір мови, операційної системи, шрифтів тощо). Популярні додатки для смартфонів визначають вашу геолокацію. Ваші електронні листи, що розміщені на усіх поштових серверах, перевіряються, а рекламні оголошення, які ви отримуєте, збігаються із найпоширенішими словами, якими ви користуєтеся в пошуковиках. Деякі програми на смартфоні вимагають доступ до вашого списку контактів або вмісту календаря. Пошукові системи запам’ятовують історію ваших запитів. Ця інформація часто використовується власниками Web-сайтів і рекламодавцями для ідентифікації та відстеження користувачів, з метою надання їм цілеспрямованого вмісту та реклами. Завдяки Інтернету ми здійснюємо банківські перекази або організовуємо соціальні кампанії, навчаємося і спілкуємося. Коли ми робимо щось важливе, ми, зазвичай, хочемо, щоб неавторизовані люди не мали доступу до певної інформації. Кожен з нас потребує конфіденційності. І кожен сам визначає її межі. Захистити конфіденційність в Інтернеті непросто: наші особисті дані, завдяки «цифровому сліду», часто продаються з маркетинговою метою. Саме в Інтернеті ми маємо необмежену можливість для самовідбору актів комунікації. Тому особливу увагу варто звертати на спілкування в соціальних мережах з незнайомими людьми. Тут потрібно використовувати принцип «обмеженої довіри». Спілкування з незнайомцями є зоною небезпеки для вас і ваших рідних. Ми ж не розповідаємо, скільки заробляють батьки, яке у вас авто, що є в помешканні тощо. 

Застосовуємо набуті знання та досвід 
Проаналізуйте характер реклами, яка потрапляє вас до під час інтер нет-переглядів. Чи не можете ви вловити закономірність / близькість між темами ваших зацікавлень в Інтернеті та змістом реклами, яку ви отримуєте. З чим це пов’язано і як це функціонує, на вашу думку.?Наведіть приклади. 

Подумайте ТА ЗАПИШІТЬ , як можна запобігти таким впливам. Що ми можемо дізнатися про інших, переглядаючи їхні профілі в соціальних мережах? 
 Чи люди, які публікують інформацію про себе, справді хочуть, щоб ми так багато знали про них? Чи повинна вся інформація бути доступною будь-якому користувачеві сайту? Які з цих даних є приватними? Чи хотіли б ми ділитися будь-якою інформацією про себе? Яку інформацію ми повинні особливо оберігати? Укладіть п’ять порад «Моя поведінка в соціальних мережах», поділіться .


16.04.2020

ТЕМА:ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ

1.Для чого потрібна економіка?
2.Як працюєринкова економіка?
3.Домашнє господарство
4.В чому полягає суть підприємництва?
5.Як корупція краде можливості?
УВАГА! ТЕМИ 1 ТА 2 ВИКОНАТИ ДО НАСТУПНОГО ЧЕТВЕРГА. Наступні теми - пізніше,за тиждень.

Отже:


  - перегляньте презентацію + розділ 6
складіть конспект опираючись на поданий матеріал

ЦІКАВІ ВІДЕО:

2.https://www.youtube.com/watch?v=DEVHlxgau_A-  повноцінний вебінар з учієї теми.

Курси для допитливих:
https://edx.prometheus.org.ua/courses/NaUKMA/103/2015_T1/about


УВАГА!ОСТАННІЙ РОЗДІЛ, ОСТАННЯ ТЕМА.
ДО 15 ТРАВНЯ ВКЛЮЧНО ВИКОНУЄМО НАСТУПНІ ЗАВДАННЯ:

ПРАКТИЧНА РОБОТА

ТЕМА: "СТВОРЮЄМО БІЗНЕС ПЛАН СВОГО ПІДПРИЄМСТВА". 

Пропоную створити бізнес-план за таким взірцем

https://naurok.com.ua/praktichne-zanyattya-stvoryuemo-biznes---plan-vlasnogo-pidpriemstva-83683.html

ЦІКАВО!!!

https://pro-consulting.ua/ua/biznes-plan

https://znaj.ua/society/266456-biznes-plan-ukrayina-2019-yak-pravilno-sklasti-i-vse-rozrahuvati

https://znaj.ua/society/289448-biznes-plan-dlya-chogo-vin-potriben-yak-sklasti-i-de-vzyati-shablon

1 комментарий:

  1. 11.01.2021р.
    Тема 1
    Що означає бути громадянином/громадянкою України

    ОтветитьУдалить