КАРАНТИН ІФ-11, ФФ-11 ІСТОРІЯ


ТЕМА: ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ДЕРЖАВНИЙ СУВЕРЕНІТЕТ.РЕВОЛЮЦІЯ НА ГРАНІТІ.

Основні терміни і поняття: «Декларація про державний суверенітет України», демократичні вибори.
Основні дати і події: 21 січня 1980 р. — акція «живий ланцюг»;
 лютий 1990 р. — скасування ст. 6 Конституції СРСР;
 4 березня 1990 р. — вибори до Верховної Ради;
16 липня 1990 р. — «Декларація про державний суверенітет України».
ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ(ПИСЬМОВО):
1. Які зміни відбулися в політичній системі УРСР?
2. Наведіть приклади активізації демократичного, національно-визвольного руху наприкінці 1980-х рр.
3. У перші роки свого існування НРУ був політичною партією чи громадсько-політичною організацією?
4. Коли і де була скасована ст. 6 Конституції СРСР?
5. Поясніть зміст поняття «суверенітет».
ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Створення Демократичного блоку України.
У березні—травні 1990 р. відбулися вибори народних депутатів до Верховної Ради УРСР і місцевих рад.
Напередодні виборів виникла запекла боротьба навколо Закону УРСР про вибори. Законопроект, оприлюднений 8 серпня 1989 р., в основному дублював союзний закон 1989 р., за яким компартія отримувала певну квоту депутатських місць. Це положення, а також положення про скликання з’їзду Рад УРСР викликали найбільше обурення. Зрештою під тиском громадськості ці два положення були зняті. Народні депутати обиралися прямим таємним голосуванням на альтернативних засадах. Поряд із трудовими колективами право висувати кандидатів у депутати отримали і громадські організації.
ПОМІРКУЙТЕ, ЧОМУ ПОЛОЖЕННЯ ЗАКОНОПРОЕКТУ БУЛИ ОБУРЛИВИМИ ДЛЯ ГРОМАДСЬКОСТІ?
Напередодні виборів було утворено Демократичний блок, який об’єднав усі опозиційні сили. Його основу становив Народний рух України за перебудову та різні неформальні організації. На 450 парламентських місць претендувало 3 тис. кандидатів. Із 443 обраних депутатів 111 були прихильниками Демократичного блоку. До того ж склад ВР УРСР оновився на 90 %. Блок здобув перемогу в п’яти областях: Львівській, Івано-Франківській, Тернопільській, Волинській, Київській. Вибори до місцевих рад засвідчили перемогу демократичних сил у Львівській, Івано-Франківській, Тернопільській областях, а також значний успіх у Києві та Харкові.
ЗАПИШІТЬ СКЛАД ДЕМОКРАТИЧНОГО БЛОКУ У ЗОШИТ
Хоча вибори 1990 р. не стали повною перемогою демократії, вони похитнули монополію компартії на владу. Уперше в історії Україна мала демократично обраний парламент.

2. Мітинги як форма протесту мас. Акція «живий ланцюг»

У червні—липні 1988 р. відбулося декілька багатотисячних мітингів у Львові. Головна тема виступів — демократизація суспільства й національне відродження. Уперше публічно було порушено питання про реабілітацію вояків УПА як борців за національне визволення України, проти тоталітаризму. Того самого року чимало мітингів розганяла міліція. Жорстокі побиття мітингувальників у Львові сталися 12 березня, 28 липня, 4 серпня, 1 жовтня, 13 листопада. Наприкінці 1988 — на початку 1989 р. неформальні об’єднання провели 1200 мітингів, у яких брали участь понад 13 млн осіб.
Влада розправлялася з учасниками таких акцій. Відбувалися суди над організаторами мітингів: 15 березня 1989 р. за участь у несанкціонованому мітингу на 15 діб засудили Б. Гориня; декілька разів заарештовували голову Спілки української молоді в Харкові А. Черемиського за те, що він виносив на мітинги синьо-жовтий прапор. Однак консервативні сили були вже не в змозі зупинити процеси демократизації, піднесення соціальної активності та національної свідомості українського суспільства.
21 січня 1990 р. від Івано-Франківська через Львів до Києва з нагоди відзначення роковин Акта злуки УНР та ЗУНР населення утворило «живий ланцюг». У цій акції брали участь близько 800 тис. осіб. Учасники виголошували антикомуністичні гасла і вимагали незалежності України.
ЯКУ МЕТУ ПЕРЕСЛІДУВАЛИ МІТИНГУЮЧІ У ЛЬВОВІ?
ЧОМУ,НА ВАШУ ДУМКУ, КОНСЕРВАТИВНІ СИЛИ НЕ МОГЛИ ВЖЕ ЗУПИНИТИ ПРОЦЕСИ ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ В СУСПІЛЬСТВІ?
3. Криза однопартійної системи. Скасування ст. 6 Конституції СРСР

У березні 1990 р. відбувся позачерговий III з’їзд народних депутатів СРСР, який запровадив посаду Президента СРСР. Першим і останнім Президентом СРСР став М. Горбачов, залишивши за собою і найвищу посаду в комуністичній партії. На з’їзді з Конституції СРСР була вилучена ст. 6, яка проголошувала керівну роль КПРС у суспільстві. За таких умов у березні 1990 р. відбулися перші альтернативні вибори до Верховної Ради УРСР. Партійні комітети та існуючі старі державні структури в Україні забезпечили обрання більшості своїх представників.
Опозиційні КПУ політичні сили в Україні утворили на перших альтернативних виборах Демократичний блок. Декларація блоку містила такі вимоги: реальний політичний і економічний суверенітет України; політичний плюралізм; багатопартійна система, скасування ст. 6 Конституції УРСР, що забезпечувала привілейоване становище КПУ як складової КПРС; створення економічної системи України на засадах різноманітності й рівноправності всіх форм власності; прийняття нової Конституції України; національне відродження українського народу, вільний розвиток культури і мов національних меншин України; реальна свобода віросповідання, легалізація Української греко-католицької церкви та Української автокефальної церкви. За таких обставин КПУ почала чинити опір політичним реформам, ховаючись під гаслами суверенізації республіки та захисту інтересів народу.
Опір консервативної партійно-радянської номенклатури викликав обурення народу. КПУ поступово втрачала авторитет та важелі контролю над суспільством, яке дедалі більше політизувалося.
ЗАПИШІТЬ ОСНОВНІ ВИМОГИ ДЕКЛАРАЦІЇ ДЕМОКРАТИЧНОГО БЛОКУ.
1) Усунення В. Щербицького
На відміну від Москви, де динаміка політичних процесів проходила в цей період досить інтенсивно, в Україні в перші роки перебудови продовжував панувати «застій». Його пов’язували в першу чергу з ім’ям першого секретаря ЦК КПУ В. Щербицького. Урешті-решт постає питання про його відставку, тим більше, що з такими вимогами до Генерального секретаря ЦК КПРС зверталося багато українських політиків та представників інтелігенції.
У ЗОШИТ:
28 вересня 1989 р. в Києві відбувся пленум ЦК КПУ, який проходив за участю М. Горбачова. На пленумі В. Щербицького було усунуто з посади першого секретаря і члена політбюро ЦК КПУ «у зв’язку з виходом на пенсію», новим першим секретарем було обрано В. Івашка.
2) Комуністична партія України (КПУ)
Найчисленнішою політичною партією ще донедавна була комуністична. На початок 1990 р. в її складі налічувалося 3 294 038 комуністів, які були об’єднані в 72 947-ми первинних парторганізаціях. XXVIII з’їзд Компартії України, що проходив у червні й грудні (в два етапи) 1990 р., засвідчив стурбованість комуністів республіки станом справ у партії та суспільстві, визнав необхідність невідкладних практичних дій щодо подолання кризових явищ. З’їзд підтвердив прагнення українських комуністів кардинально оновити партію на демократичних засадах, повернути їм довіру народу. Виходячи з комуністичної перспективи розвитку людської цивілізації і ставлячи за безпосередню мету створення в Україні соціалістичного суспільства, з’їзд накреслив орієнтири практичної роботи партії в умовах багатопартійності, нових політичних і соціально-економічних реальностей. Але гучні заяви, декларативні рішення та гасла учасників з’їзду, як і раніше, залишилися на папері. Комуністична партія втратила свій авторитет.
3) Розпад КПУ. Формування багатопартійності
Необхідною умовою становлення демократичної правової держави є багатопартійність. Вона дає можливість повніше враховувати інтереси всіх громадян у державній політиці і сприяє стабільному і динамічному розвитку суспільства.
ЗАПИШІТЬ :
До причин, що викликали створення багатопартійності в Україні, можна віднести:
• розширення демократизації суспільного життя, гласність;
• історичні корені багатопартійності;
• виникнення й розвиток в Україні дисидентства;
• нездатність КПРС продовжувати виконання керівної ролі усього суспільства, яку вона собі привласнила.
Правову основу для формування багатопартійності заклав позачерговий III з’їзд народних депутатів СРСР (березень 1990 р.), що вніс зміни до Конституції СРСР, скасувавши, зокрема, й ст. 6 про керівну і спрямовуючу роль КПРС, ядро в політичній системі радянського суспільства. У жовтні 1990 р. було прийнято закон СРСР «Про громадські об’єднання».
4. «Декларація про державний суверенітет України»
• Робота з документом
Витяг із «Декларації про державний суверенітет України» [Верховна Рада УРСР]... виражаючи волю народу України, прагнучи створити демократичне суспільство, виходячи з потреб всебічного забезпечення прав і свобод людини, шануючи національні права всіх народів, дбаючи про повноцінний політичний, економічний, соціальний і духовний розвиток народу України, визначаючи необхідність побудови правової держави, маючи на меті утвердити суверенітет і самоврядування народу України, проголошує державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.
• Запитання до документа, У ЗОШИТ!
1. Яку мету визначає документ?
2. Що проголошує «Декларація про державний суверенітет України»?

16 липня 1900 р. Верховна Рада УРСР прийняла «Декларацію про державний суверенітет України», якою було проголошено наміри народу України самостійно вирішувати свою долю («за» проголосувало 355 депутатів, «проти» — 4).
Декларація складається зі вступу (преамбули) та десяти розділів: І. Самовизначення української нації.
II. Народовладдя.
III. Державна влада.
IV. Громадянство.
V. Територіальне верховенство.
VI. Економічна самостійність.
VII. Екологічна безпека.
VIII. Культурний розвиток.
IX. Зовнішня і внутрішня безпека.
X. Міжнародні відносини.
• Складання конспекту
Складіть тезовий конспект про основні положення Декларації.
Основні положення «Декларації про державний суверенітет України»:
• народ України становлять громадяни республіки всіх національностей;
• закріплено державний, народний, національний суверенітети, повноту і неподільність влади республіки в межах її території, незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах;
• поділ державної влади на законодавчу, виконавчу, судову;
• виняткове право народу України на володіння, користування і розпорядження національним багатством;
• самостійність України у вирішенні питань економіки, екології, культурного розвитку, зовнішньої і внутрішньої безпеки, міжнародних відносин;
• миролюбна зовнішня політика, постійний нейтралітет;
• визнання верховенства загальнолюдських цінностей над класовими;
• гарантія права на вільний національно-культурний розвиток усіх національностей, що проживають на території України;
• необхідність піклуватися про задоволення національно-культурних потреб українців за межами республіки.
Через нерішучість і непослідовність більшості народних депутатів Декларації не було надано статусу конституційного акта. У результаті вона могла залишитися планом на майбутнє. Але під тиском громадськості народні депутати почали робити реальні кроки з наповнення змісту Декларації. 30 липня 1990 р. вони прийняли рішення повернути в Україну для продовження служби всіх солдатів Радянської армії, призваних з її території. Однак та сама обережна більшість санкціонувала укладання двосторонніх угод України з іншими союзними республіками, погодилася на внесення до Конституції УРСР статті, що проголошувала верховенство законів Української РСР над союзними законами.
ЗАПИШІТЬ !
Історичне значення «Декларації про державний суверенітет України»
• суверенітет офіційно визнано необхідною умовою подальшого розвитку української нації;
• визначено основні напрямки діяльності з досягнення реального суверенітету.
Ще в роки перебування України у складі СРСР було закладено основи майбутньої незалежності нашої держави, зроблено перший крок на шляху до неї.
ОСМИСЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ:
1. Коли та за яких обставин була прийнята «Декларація про державний суверенітет України»? Позначте її історичне значення?
2. Чому втрата впливу КПУ монопольного положення в суспільстві автоматично вела до кризи всю радянську систему?
.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника.
2. Складіть хронологічну таблицю подій на шляху України до незалежності.
ПРИШЛІТЬ ФОТО СВОЄЇ РОБОТИ ДО 17.00 18 БЕРЕЗНЯ НА АДРЕСУ :



ШАНОВНІ УЧНІ, ЗВЕРНІТЬ УВАГУ НА ВІДЕО!

1.https://www.youtube.com/watch?v=N8aF_-GjENY&t=4s - ЗНО "Перебудова

2.https://www.youtube.com/watch?v=x7KLD2_t_Bs - В.Щербицький

3. https://www.youtube.com/watch?v=RytDfIJU6YM - Л.Кравчук

4.https://www.youtube.com/watch?v=rpbSYdIhxTY -.Л.Кравчук

5.https://www.youtube.com/watch?v=yBkT3pHwL8A - Революція на граніті

6.https://www.youtube.com/watch?v=RZKHnif5RUI - Революція на граніті
.
7.https://www.youtube.com/watch?v=0yCAZMdh6U4- ЗНО революція+проголошення НЕЗАЛЕЖНОСТІ



30.03.2020р.Отже, ми знову повертаємось до вивчення тем з всесвітньої історії. Зміни: тепер свої роботи прикріпляйте в гугл класі, спробуємо відмовитися від спілкування через пошту.Завтра на вас чекає тестування, про що я попередила у вайбері, в нашій групі. Саме тому, пропоную вам час до наступного понеділка включно,щоб здати роботу,переглянути відео та зануритися у всесвітню історію якісно))))). Успіхів вам!


Теми,які ми маємо розглянути та вивчити до 6.04.2020р. :

1.Японія. Китай. Мао Цзедун. Ден Сяопінь.
2.Утворення Індійської республіки.Індіра Ганді.


Теми,які ми маємо розглянути та вивчити до 13.04.2020р.:

3.Утворення Ізраїлю.
4.Деколонізація Африки.
5.Латинська Америка. Фідель Кастро.


Тема: Японія. Китай.

Параграф 20 та 21 у підручнику (автор І Щупак, якщо хтось забув)
Вчимо параграфи, даємо письмові відповіді на запитання у зошиті.
Роботи закріплюємо у гугл. класі
Запитання до мене - в наших групах у Вайбері.


ЯПОНІЯ .Параграф20.

1.Опишіть 3-5 реченнями стан Японії після Другої світової війни

2.Дайте визначення поняттям: японське економічне диво, "журавлиний клин","каросі".

3.Запишіть передумови "Японського економічного дива"

4. У чому,на вашу думку, полягає феномен японської ЛДП?(5-7 речень)

5.Фокусима : хронологія, суть,наслідки (до 10 речень)

6.Проблема "Північних територій": суть 3-5 реченнями

* творче завдання, за бажанням : поміркуйте і запишіть: що ви вважаєте повчальним у японському "ек.диві" для досвіду інших країн?
*Чорнобиль та Фокусіма : знайдіть спільні риси двох трагедій.

Перегляньте відео:

1.https://www.youtube.com/watch?v=WFmnUzlYNmE-  "економічне диво".

2.https://www.youtube.com/watch?v=uHrGjXTXCak- Фукусіма ( у документальному фільмі є порівняння з катастрофою на АС в Чорнобилі).


КИТАЙ. параграф 21.

 Перегляньте відео :

1.https://www.youtube.com/watch?v=2iE8n1cxpL0- Мао Цзедун.

2.https://www.youtube.com/watch?v=tFwPeUd1Jpg-  Китай після війни   (дуже бажано, всього 10хв.)

3.https://www.youtube.com/watch?v=W8ylwzaFgkI - Ден Сяопінь.Реформи.

Дайте відповіді на питання:

1.Яким було становище Китаю після Другої світової війни? (3-5 речень)

2. Чим увінчалась боротьба між комуністами на Гомільданом в Китаї? ( передумови, хронологія, наслідки. до 8 речень)

3. Дайте визначення : хунвейбіни-.......,цзаофани..... "банда чотирьох"

4. Програма "чотирьох модернізацій"-це...(опишіть 8-10 реченнями)

5. Визначте роль "культурної революції" в історії Китаю (до 5 речень)

Творчі запитання і завдання за бажанням


*Оберіть одне з найвідоміших висловлювань одного з китайських лідерів та поясніть, як ви його розумієте.
*Порівняйте між собою Мао Цзедуна та Сталіна. Які спільні риси ви помітили?
*Порівняйте між собою Мао Цзедуна та Дена Сяопіня. Які відмінні риси у цих двох китайських лідерів?



6.04.2020
Теми; Деколонізація Африки
           Латинська Америка. Фідель Кастро

ОЗНАЙОМТЕСЬ З ВІДЕО

1. https://www.youtube.com/watch?v=YH8V1wR-yYg - Че Гевара!!!  Вивчаємо найзначущищі цитати лідера Ч.

2.https://www.youtube.com/watch?v=KW9ECERAOVY- коротко про Ч.

3.https://www.youtube.com/watch?v=if7ZffkkpGw- Фідель Кастро
4https://www.youtube.com/watch?v=Re4fWWcD_p8&t=97s

ЗАВДАННЯ

1.Вивчіть біографію обох лідерів. Запишіть моменти, які вразили вас найбільше.
 Дайте відповідь на питання : у чому, на вашу думку, полягає шалена популярність Че серед молоді?
2. Ознайомтесь з презентацією та складіть свій невеликий конспект з теми
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-urok-z-istori-za-temoyu-latinska-amerika-pislya-drugo-svitovo-viyni-108111.html

3.https://naurok.com.ua/dekolonizaciya-tropichno-afriki-30945.html

https://www.youtube.com/watch?v=sdlKDHJc2O0

https://www.youtube.com/watch?v=V2_b6sXI3E4

- деколонізація Африки. Ознайомтесь з презентаціями та зробіть конспект з ключових понять та фактів теми


13.04.2020

Вітаю! Пройдіть тест за посиланням . 

до 14.04

http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/vsesvtnya-storya-proflniyi-rven-pdrychnik-dlya-11-klasy-zakladv-zagalno-seredno-osvti-gsem-o-v-martinyuk-o-o/13562-testov-zavdannya-dlya-pdgotovki-do-tematichnogo-otsnyuvannya-za-rozdlom-iv-derzhavi-az-afriki-ta-latinsko-ameriki-vibr-shlyahv-rozvitky/24092-testov-zavdannya-dlya-pdgotovki-do-tematichnogo-otsnyuvannya-za-rozdlom-iv-derzhavi-az-afriki-ta-latinsko-ameriki-vibr-shlyahv-rozvitky

УВАГА, НА НАС ЧЕКАЄ ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. (ДО НАСТУПНОГО ПОНЕДІЛКА)

Тема: Державотворчі процеси,Конституція 1996р.
Тема: Формування ринкової економіки.Запровадження гривні
Тема: Демографічна ситуація. Повернення татар на історичну Батьківщину.

ЗАВДАННЯ: ознайомтеся з матеріалом , складіть конспект , виділяючи найголовніше( УВАГА!!!не потрібно переписувати весь матеріал! ви вже вмієте виокремлювати найголовніше)

1.https://naurok.com.ua/urok-derzhavotvorchi-procesi-partiya-vladi-osoblivosti-bagatopartiyno-sistemi-priynyattya-konstituci-ukra-ni-1996-rik-140874.html
1.ЗАВДАННЯ:
-зверніть особливу увагу на заповнення запропонованої таблиці!
-перепишіть терміни з теми( Конституція, державотворчий процес...)
-запишіть етапи конституційного процесу

https://naurok.com.ua/prezentaciya-konstituciya-ukra-ni---osnovniy-zakon-derzhavi-86800.html- ознайомтесь з презентацією, пригадайте тему 9 кл. "Конституція України" (писати конспект не потрібно)

ВІДЕО УРОК- переглянути !!!
https://www.youtube.com/watch?v=5Wkr_biBA9U

2.ЗАВДАННЯ: складіть таблицю партій, які зявилися у даний перід ( скористайтесь відео уроком).   Випишіть терміни, які для вас не відомі.

2.https://naurok.com.ua/prezentaciya-formuvannya-rinkovo-ekonomiki-v-nezalezhniy-ukra-ni-147679.html  (складіть конспект, виділяючи найголовніше)

https://www.youtube.com/watch?v=AFVpV5rjl8U- ВІДЕО
ЗАВДАННЯ : ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО+ ЛЕКЦІЙНИЙ МАТЕРІАЛ ТА СКЛАДІТЬ 10-15 ЗАПИТАНЬ ПО ТЕМІ, ДАЙТЕ ВІДПОВІДІ НА НИХ У ЗОШИТ.
https://www.youtube.com/watch?v=mvEsEva1V3Y&app=desktop- цікаве відео для формування уявлення про ринкову економіку,не нудно)

3.https://naurok.com.ua/prezentaciya-formuvannya-rinkovo-ekonomiki-v-nezalezhniy-ukra-ni-147679.html
3.ЗАВДАННЯ: перегляньте презентацію ,складіть конспект, виділяючи  найголовніше.Опрацюйте текст документу ,представлений в презентації, дайте відповідь на питання, вказане на слайді 14.


Відео: повернення кримських татар...
https://www.youtube.com/watch?v=brkHJvt4JDU

https://vseosvita.ua/library/demograficna-situacia-etnosocialna-struktura-protidia-separatizmu-povernenna-krimskih-tatar-na-istoricnu-batkivsinu-199721.html 
4.Завдання - прочитайте матеріал, перегляньте відео, складіть 10 питань з поданої теми та дайте письмові відповіді на них у зошит

ЗРОБІТЬ ЗАВДАННЯ ДО НАСТУПНОГО ПОНЕДІЛКА ВКЛЮЧНО .СКИНЬТЕ У ГУГЛ КЛАС.




21.04.2020
ТЕМАМіжнародні  відносини України.
УВАГА! Складаємо конспект уважно, не потрібно переписувати все! Зеленим кольором у тексті відмічені завдання, які необхідно виконати письмово.

Класний матеріал про те, як всі стали мілліонерами https://podrobnosti.ua/689686-15-let-nazad-vse-ukraintsy-stali-millionerami.html
Дайте відповіді на запитання у зошит:
-          Які державотворчі процеси в незалежній Україні ви можете назвати?( -        Збройні Сили України, державна символіка, конституційний процес, та ін.)
-         В чому виявилися суперечності під час прийняття Конституції?(розподіл повноважень між гілками влади, статус Криму, ненадання російській мові державного статусу)
   
З’ясуємо особливості міжнародних відносин України після здобуття незалежності за планом:
     1  Правові засади зовнішньої політики України.
2.Співробітництво України з провідними організаціями і країнами світу.
   3.Україна і українська діаспора.
Актуалізація опорних знань.
Мозковий штурм(дайте відповідь у зошит)
1.Яке питання було винесено на референдум 1 грудня 1991 року?
2.Доберіть епітети до слова Україна, які б характеризували її статус на міжнародній арені (незалежна, суверенна, миролюбна, без’ядерна, економічний партнер, добросусідська…..)

Вивчення нового матеріалу.
1.  Правові засади зовнішньої політики України.
  Після проголошення акта про державну незалежність Україна вперше стала суб’єктом у міжнародних відносинах. 5.12.1991 р. Верховна Рада звернулась із заявою до парламентарів і народів світу, у якій проголошувалось, що Україна спрямовуватиме свою зовнішню політику на зміцнення миру і безпеки у світі, дотримуючись принципів міжнародного права. Надзвичайно важливим питанням було визнання України державами світу.
         Запитання. Як ви вважаєте, яке значення для України мало визнання її     державами світу? (письмово у зошит)
  2.07. 1993 р. Верховна Рада України прийняла «Основні напрями зовнішньої  політики України» .
Робота з історичним  джерелом.
Документ 1. «ОСНОВНІ НАПРЯМИ ЗОВНІШНЬОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ», УХВАЛЕНІ ВЕРХОВНОЮ РАДОЮ УКРАЇНИ (2 липня 1993 року).
...З огляду на своє геополітичне становище, історичний досвід, культурні традиції, багаті природні ресурси, потужний економічний науково-технічний та інтелектуальний потенціал, Україна має всі можливості стати впливовою світовою державою, виконувати значну роль в забезпеченні політико-економічної стабільності в Європі.
Зовнішня політика України спрямовується на виконання таких найголовніших завдань: утвердження і розвиток України як незалежної демократичної держави; забезпечення стабільності міжнародного становища України; збереження територіальної цілісності держави та недоторканності її кордонів; входження національного господарства до світової економічної системи для його повноцінного економічного розвитку, підвищення добробуту народу; захист прав та інтересів громадян України, її юридичних осіб за кордоном, створення умов для підтримання контактів із зарубіжними українцями і вихідцями з України: надання їм допомоги згідно з міжнародним правом; розповсюдження у світі образу України як надійного і передбачуваного партнера.

Запитання до документа.Дайте відповідь у зошит
1. Виходячи з тексту документа, спробуйте визначити основні напрями зовнішньої політики України.
2. Які завдання зовнішньої політики України поставлені в документі? Чи відповідають вони, па Ваш погляд, реаліям сучасного світу?

 Отже, Зовнішня політика України спрямована:
-         на забезпечення стабільного міжнародного становища;
-          на збереження територіальної цілісності та недоторканості її кордонів;
-   на входження українського господарства до світової економічної системи.
Робота зі схемою у зошиті.



Запитання:
1. Які напрямки зовнішньої політики  України було визнано як пріоритетні?
2.Чи можна вважати за цією доктриною  зовнішню політику багатовекторною? Поясніть.

Історичне джерело.
ДОКУМЕНТ 2. Уривок із виступу другого Президента України Леоніда Кучми.
«Для демократичних країн багатовекторна політика — аксіома. Це особливо важливо для України, яка перебуває між Росією, з одного боку, і країнами ЄС і НАТО — з іншого. Якщо хочеш миру, підтримуй насамперед добросусідські відносини. Іншого просто не дано. Скажу більше. Україна, відгороджена від Росії кам'яним муром, менш цікава Заходу, ніж держава з розвиненою мережею економічних відносин із сусідніми країнами».

       Запитання до документа. Яку формулу успіху в міжнародних відносинах           пропонує Леонід Кучма?
   З розпадом СРСР Україна стала третьою державою світу за кількістю розміщених на її території запасів ядерної зброї. Тому проблема ядерного роззброєння стала для України своєрідним ключем, яким можна було відкрити двері у західний світ. 18 листопада 1993 р. Верховна Рада України ратифікувала Договір про скорочення стратегічних наступальних озброєнь «Старт-1». Тому Україна добровільно передала 2 600 радянських мобільних ракет Росії.

1.     Відносини України із зарубіжними державами та організаціями.
Налагодження співпраці з країнами Заходу тривалий час наражалося на перешкоди, зумовлені фактичною нерозв’язаністю неядерного статусу України. Лише в 1994 р. після приєднання до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї склалися сприятливі обставини для входження України до світової спільноти. Відтоді Україну почали сприймати як державу, що є вагомим чинником міжнародного життя.

Історичне джерело.
ДОКУМЕНТ 3. «З Меморандуму про гарантії безпеки у зв'язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї (грудень 7 994 р.)»:
«1. Російська Федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтверджують Україні їхні зобов'язання згідно з принципами Заключного акта НБСЄ поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України.
...підтверджують їхні зобов'язання утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, і що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом Організації Об'єднаних Націй».
Робота з поняттям Мемора́ндум (лат. memorandum) — буквально те, про що слід пам'ятати, нагадування. Термін може мати такі значення: дипломатичний документ, в якому викладений фактичний, документальний чи юридичний бік якогось питання.
Завдання. Прочитайте уривки з Будапештського меморандуму. Поділіться міркуваннями/припущеннями, чому цей документ не став запобіжником російській агресії проти України у 2014 р.
 Вправа «Займи позицію» Чи правильною була стратегія України про ядерне роззброєння?
Самостійна робота :
Виписати особливості зовнішньої політики України в 1990-х – на початку 2000-х рр.
1 .«Україна - ЄС»
Робота з поняттям «євроінтеграція»
-Як ви вважаєте, чому інтеграція до Європи є одним із пріоритетних напрямів зовнішньої політики?
-Вкажіть, чи існували в Україні проблеми на шляху до євроінтеграції?
2 . «Україна - США»
Як розвивались українсько-американські відносини?
3 «Україна - Росія»
       -На яких засадах будувались відносини між Україною і Росією?
        -Як ви ставитесь до розміщення Чорноморського флоту на території України?
       -Тузлинська криза – це... .
       - Дайте визначення ЄЕП.

Основні напрямки та здобутки
зовнішньої політикиУкраїни (заповніть таблицю на основі матеріалу+підручник)

Україна-ЄС
Україна-Росія
Україна-США
Україна-НАТО
Україна-сусідні держави










Опрацювати таблицю. Вивчіть!
  Входження України в міжнародні структури.
 
Участь України в діяльності міжнародних організацій

Назва

Рік, з якого Україна бере участь в її діяльності


Організація Об’єднаних Націй (ООН)
1945

Всесвітній Поштовий Союз (ВПС)
1947

Всесвітній Союз Електрозв’язку, Міжнародний консультативний комітет з питань радіо
1947

Всесвітня організація охорони здоров’я (В003)
1948-1949, поновлено з 1992

Всесвітня метеорологічна організація (ВМО)
1951

Організація Об’єднаних Націй з питань освіти, науки і культури (ЮНЕСКО)
В 1954

Міжнародне агентство з атомної енергетики (МАГАТЕ)
1957

Всесвітня організація інтелектуальної власності
1970

Організація Об’єднаних Націй з промислового розвитку (ЮНІДО)
1985

Співдружність Незалежних Держав (СНД)
1991

Організація з безпеки і співробітництва в Європі (ОБСЄ)
1992
Парламентська асамблея Чорноморського економічного співробітництва, Чорноморська асоціація економічного співробітництва
1992
Міжнародний валютний фонд (МВФ), Світовий банк (СБ) (раніше Міжнародний банк реконструкції і розвитку)
1992
Міжнародна організація цивільної авіації (ІКАО)
1992
Міжнародна морська організація (ІМО)
1994
Рада Європи (РЄ)
1995
Об’єднання країн: Грузія, Україна, Азербайджан, Молдова (ГУАМ) (раніше ГУУАМ; до об’єднання входив також Узбекистан, що згодом вийшов з його складу)
 1996
Світова організація торгівлі (СОТ)
 2008





2.     Україна та українська діаспора.
Повідомлення учнів. (Учнівська презентація.)


Бесіда за запитаннями.
1.     Який із напрямків зовнішньої політики України, на Вашу думку, є найбільш, перспективним? З якими державами чи міжнародними організаціями, на Ваш погляд, Україні слід підтримувати більш тісні відносини і чому?

2.     Деякі політики вважають, що Україні не слід було позбуватися ядерного статусу. Чи згодні Ви з цією думкою?
3.     Чим зумовлені неодноразові зміни пріоритетів зовнішньополітичного курсу України?
   

Додаткові завдання (на вибір,за вашим бажанням)

 Запам’ятайте дати і події, пов’язані з ними:
- 10 березня 1992 р. — приєднання України до Ради північноатлантичного співробітництва;
- липень 1992 р. — підписано Україною Гельсінський заключний акт;
- 2 липня 1993 р. — Верховною Радою схвалено «Основні напрями зовнішньої політики України»;
- червень 1994 р. — підписано Угоду про партнерство і співробітництво між Україною та Європейським Союзом;
- 21 вересня 1994 р. — створено Автономну Республіку Крим;
- 5 грудня 1994 р. — підписано Будапештський меморандум;
- 1994 р. — приєднання України до програми «Партнерство заради миру»;
- вересень 1995 р. — набуття Україною членства у Раді Європи;
- липень 1996 р. — приєднання України до Центральноєвропейської ініціативи;
- 1997 р. — підписано Договір про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією;
- 1997 р. — підписано Хартію про особливе партнерство між Україною та Організацією Північноатлантичного договору;
- жовтень 2003 р. — конфлікт між Україною та Росією навколо острова Тузла.

Робота з картками.
Картка 1
-         Коли було затверджено Державний гімн України …
-         Збройні Сили України започатковано в..
-         В чому виявилися суперечності під час прийняття Конституції?
-         Які недоліки були допущені в економічній політиці?


Картка 2
-         Коли було ухвалено закон про посаду Президента?
-         Через які причини було проведено дострокові вибори 1994р?
-         Назвіть успіхи економічної політики?
-         Приватизація це…?


Картка 3
-         Коли було прийнято Конституцію України?
-         Що таке депопуляція та як це поняття пов'язано з темою?
-         Хто переміг на президентських виборах 1994 р.?
-    Гіперінфляція це…?



Картка 4
-         Скільки років створювали українську Конституцію?
-         Коли в обіг було запроваджено гривню?
-         Яке історичне значення ухвалення Конституції?
-         Збройні Сили України започатковано в…?



27.04.2020
Історія України. 
Практичне заняття: Державне будівництво в незалежній Україні.

РЕКОМЕНДУЮ: повторити тему, http://litopys.org.ua/sporl/sh14.htm- скористатися статтею.

   . Підготувати: 

  • 1) презентацію «Становлення незалежності України: державотворчий процес»;
  • 2. Написати розгорнуту відповідь на проблемне питання: «Державне будівництво в незалежній Україні: особливості, здобутки, проблеми»
Дати письмові відповіді на запитання: (якщо є потреба узагальнити знання)

1.Президентські вибори 2004(хронологія, дійові особи(історичні постаті), наслідки.
2.Помаранчева революція(передумови,причини, хід, наслідки)
3.Конституційна реформа 2004(причини змін,що саме змінилося в основному законі)
4.Конституційні зміни 2010-2013р.р.
5.Харьківські угоди 2010р.(хронологія подій,хід домовленостей,наслідки)




ТЕРМІН ДО 15.05.2020Р

ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ
ТЕМА: МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ.
ПЛАН:
1.Динаміка Холодної війни
2Протистояння НАТО і ОВД
3.Берлінська криза,війни у В,єтнамі та Афганістані
4.Гельсінська конференція 1975р.
5. Проблема міжнародного тероризму
6.АГРЕСІЯ РОСІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ 2014Р.РОСІЙСЬКО- УКРАЇНСЬКА ВІЙНА.(РОЗГОРНУТИЙ КОНСПЕКТ!!!)

ВАЖЛИВО: нам не потрібно складати конспекти на 100 аркушів.Акцентуємо увагу на головному. Наприклад: Холодна війна це-....., причини,,,,,,хід(коротко), наслідки.....
Особливу увагу приділяємо останньому пункту плану!

Завдання: 

 Зробіть презентацію 10-12 слайдів ,на тему: Науково-технічна революція
.Варіанти:
1. Наукові відкриття,нові галузі наук,нові технології
2.Зміни у змісті та характері праці,якості житя людей світу.
3.Становлення інформаційного суспільства
4.Культура "Віртуальної реальності"
5.Освітні системи. Університети як автономні осередки науки й освіти
6.Розвиток літератури і образотворчого мистецтва
Архітектура,музика,театр ,кіно, спорт: домінуючі тенденції( можна більше слайдів)

ОБЕРІТЬ 1 ЧИ 2 ТЕМИ.

ПРОПОНУЮ ДО ОБОВЯЗКОВОГО(!!!) ПЕРЕГЛЯДУ:
1.https://www.youtube.com/watch?v=E4JcJ5xZ8BY- Холодна війна (7хв)
2.https://www.youtube.com/watch?v=jRSBFrwNkHI-погляд Америки(6хв)
3.https://www.youtube.com/watch?v=b6GR1C2MVX4- Берлінська криза (15 хв)
4.https://www.youtube.com/watch?v=4kNk18EYIJ8- Карибська криза (5хв)
5.https://www.youtube.com/watch?v=i-IChdmdn-o-Афганістан(3.5хв.)

Увага!!!Цінне відео для зно

1.https://www.youtube.com/watch?v=e7QWafZaWYk- урок, з якого ви детально дізнаєтесь про російську агресію 2014

2.https://www.youtube.com/watch?v=6onZgw0zH-M- анексія Криму


ТЕМИ ДЛЯ ФФ-10 З 15 по 28 ТРАВНЯ

1.Звільнення України від нацистських загабників.Депортація кримських татар( пригадати)
2.Практичне заняття "Волею Українського народу...."(дослідження матеріалів та документів усної історії про війну)

3. Освіта,наукаЛітература та мистецтво.
4УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА ТЕМОЮ "ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА".
5.ПІДСУМКОВЕ УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗА РІК.


ТЕМИ ДЛЯ ФФ-11 та ІФ-11 з 15 по 28 ТРАВНЯ

1. Євромайдан. Революція гіності. Небесна сотня.Анексія Криму.Збройна агресія на сході України АТО. Реакція світової спільноти на збройну агресію Росії. Санкції проти Росії. Мінські угоди ООС.

2 .Відновлення владної вертикалі в ході президентських виборів 2014. Вибори 2019р.

3. Соціально-економічне становище. Угода з ЄС.Безвізовий режим.Створення Православної церкви України. Томос.
Особливості розвитку культури. Освіта.
4.Підсумкове узагальнення.


1. Євромайдан.Революція гідності.

ОПОРНІ КОНСПЕКТИ: 

https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-na-temu-aneksiya-krimu-ta-agresiya-rosi-proti-ukra-ni-101834.html

https://naurok.com.ua/materiali-do-temi-nezalezhna-ukra-na-98989.html


3 комментария:

  1. ТЕМИ УРОКІВ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ НА ПЕРІОД КАРАНТИНУ
    1."ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ДЕРЖАВНИЙ СУВЕРЕНІТЕТ.РЕВОЛЮЦІЯ НА ГРАНІТІ"
    2."ПЕРЕТВОРЕННЯ КРИМСЬКОЇ ОБЛАСТІ В АВТОНОМНУ РЕСПУБЛІКУ"
    3"РЕФЕРЕНДУМ І ВИБОРИ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ 1991Р"
    4."ДЕРЖАВОТВОРЧІ ПРОЦЕСИ.КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ"

    ОтветитьУдалить
  2. Надіслати фото робіт до 17,00 18.03.2020р.
    andmklimova85@gmail.com

    ОтветитьУдалить